Klassiek producten kopen
-
vanaf€ 12,50Rektol Azurit EP 000 vloeibaar tandwielkastvet is gebaseerd op lithiumzeep en is toepasbaar in centrale smeersystemen zoals industriële voertuigen, balenpersen en containerpersen. De speciale zachte substantie i.c.m. hogedruk eigenschappen garanderen een uitstekende smering van tandwielkasten. Kleur: Helder groen. Temperatuurbereik: -50°C tot +120°C. Kortstondig tot +130°C MB 264.0, MAN 283 LI-P 00/000, Centraal smeersysteem van Vogel, MAN, Mercedes-Benz. Meer info
-
vanaf€ 9,25Rektol Azurit EP 000 vloeibaar tandwielkastvet is gebaseerd op lithiumzeep en is toepasbaar in centrale smeersystemen zoals industriële voertuigen, balenpersen en containerpersen. De speciale zachte substantie i.c.m. hogedruk eigenschappen garanderen een uitstekende smering van tandwielkasten. Kleur: Helder groen. Temperatuurbereik: -50°C tot +120°C. Kortstondig tot +130°C MB 264.0, MAN 283 LI-P 00/000, Centraal smeersysteem van Vogel, MAN, Mercedes-Benz. Meer info
-
vanaf€ 42,75
Het veelbesproken gevolg van gebruik van moderne benzine (E10 maar ook E5) met resp. 10% en 5% bio ethanol. Ethanol breekt snel af, waardoor de brandstof octaan / cetaan verliest. Dit kan leiden tot kloppen, pingelen en een slecht startende motor. Ook tast ethanol rubber aan, denk aan pakkingen slangen en afdichtingen. Daarnaast zorgt ethanol voor corrosie in de veelal stalen tanks van de oldtimers. Het vervuilt de tank en het brandstofsysteem met gomresten, wat leidt tot verstopte filters, injectoren en carburateurs. Ethanol is ook hygroscopisch, d.w.z. het neemt water op. In combinatie met water is Ethanol heel corrosief, een ideaal oxiderend middel, wat tot corrosie zal leiden van bv metalen benzinetanks. Door de opname van water treedt er tevens een chemisch proces in werking, waardoor de brandstof wordt ‘gescheiden’ in de ‘onderdelen’ die moderne brandstoffen bevatten (esters en koolwaterstof derivaten). Hierdoor is de benzine ook minder lang houdbaar; met als gevolg problemen bij stilstanden langer dan 2 maanden, en zeker bij vochtig weer. Om al deze negatieve effecten van ethanol het hoofd te bieden zijn er oplossingen: de ethanolkillers Bactofin en Labracin. Deze additieven bestrijden niet alleen ethanol, ze verhogen tevens het octaangetal. De additieven zijn ook nog eens loodvervanger, wat dus een 3 in 1 oplossing kan zijn voor veel klassieke auto’s. Beslist noodzakelijk voor:
- alle 2-en 4 takt motoren
- motorfietsen in winterstop
- bootmotoren
- noodstroom aggregaten (verhuur; brandweer etc)
- oldtimers en youngtimers
- alle voertuigen die seizoens inzet kennen
- kettingzagen
- gazonmaaiers/bosmaaiers
Doseeradvies: 1 op 1000 (250ml is voldoende voor 250 liter benzine)
Meer info -
vanaf€ 16,50
Het veelbesproken gevolg van gebruik van moderne benzine (E10 maar ook E5) met resp. 10% en 5% bio ethanol. Ethanol breekt snel af, waardoor de brandstof octaan / cetaan verliest. Dit kan leiden tot kloppen, pingelen en een slecht startende motor. Ook tast ethanol rubber aan, denk aan pakkingen slangen en afdichtingen. Daarnaast zorgt ethanol voor corrosie in de veelal stalen tanks van de oldtimers. Het vervuilt de tank en het brandstofsysteem met gomresten, wat leidt tot verstopte filters, injectoren en carburateurs. Ethanol is ook hygroscopisch, d.w.z. het neemt water op. In combinatie met water is Ethanol heel corrosief, een ideaal oxiderend middel, wat tot corrosie zal leiden van bv metalen benzinetanks. Door de opname van water treedt er tevens een chemisch proces in werking, waardoor de brandstof wordt ‘gescheiden’ in de ‘onderdelen’ die moderne brandstoffen bevatten (esters en koolwaterstof derivaten). Hierdoor is de benzine ook minder lang houdbaar; met als gevolg problemen bij stilstanden langer dan 2 maanden, en zeker bij vochtig weer. Om al deze negatieve effecten van ethanol het hoofd te bieden zijn er oplossingen: de ethanolkillers Bactofin en Labracin. Deze additieven bestrijden niet alleen ethanol, ze verhogen tevens het octaangetal. De additieven zijn ook nog eens loodvervanger, wat dus een 3 in 1 oplossing kan zijn voor veel klassieke auto’s. Beslist noodzakelijk voor:
- alle 2-en 4 takt motoren
- motorfietsen in winterstop
- bootmotoren
- noodstroom aggregaten (verhuur; brandweer etc)
- oldtimers en youngtimers
- alle voertuigen die seizoens inzet kennen
- kettingzagen
- gazonmaaiers/bosmaaiers
Doseeradvies: 1 op 1000 (250ml is voldoende voor 250 liter benzine)
Meer info -
vanaf€ 6,25Rektol Jaspis kopervet voorkomt het vast branden en plakken van losse machine onderdelen, componenten en schroefdraad verbindingen welke worden blootgesteld aan hoge belastingen, extreme temperaturen en weersinvloeden. Kleur: Koperkleurig. Temperatuurbereik: -20°C tot +1100°C. Meer info
-
vanaf€ 17,50Hoogviscose 2-takt motorolie voor gescheiden - en mengsmering. Speciaal voor 2-takt benzine en dieselmotoren. Vooral aanbevolen voor Lanz Bulldog 2-takt diesel gloeikopmotoren. Meer info
-
vanaf€ 19,50Semi-synthetisch, zelfmengend met benzine. Voor vóór-en na oorlogse voertuigen met 2-takt motoren. Mengverhouding tot 1:50 bij 2-takt smering. Door het lage vlampunt van 150°C zeer geschikt als toevoeging bij auto’s met een mechanische brandstofpomp van Kugelfischer en Bosch. Voorkomt uitdroging en slijtage in de brandstofpomp, geurloze en efficiënte verbranding door toevoeging van kerosine. Mengverhouding van 1:100 bij 4-takt smering. Meer info
-
vanaf€ 17,25Mild gedoopte, zeer goed tegen veroudering bestand zijnde machine olie (ook als omloop-, industrieële tandwielkast- of als hydrauliek olie te gebruiken) met zeer goede koude-warmte eigenschappen, uitzonderlijk separatievermogen van lucht en water. Deze olie bezit een hoge chemische stabiliteit en voorkomt korosie. Ook geschikt voor smering van fijnmechanische ton-en glijlagers vanwege het ontbreken van verhars eigenschappen. Tast afdichtingen en metalen niet aan. Voldoet aan DIN 51517 T2 CL en T3 CLP (vanaf 1979). Meer info
-
vanaf€ 17,25Mild gedoopte, zeer goed tegen veroudering bestand zijnde machine olie (ook als omloop-, industrieële tandwielkast- of als hydrauliek olie te gebruiken) met zeer goede koude-warmte eigenschappen, uitzonderlijk separatievermogen van lucht en water. Deze olie bezit een hoge chemische stabiliteit en voorkomt korosie. Ook geschikt voor smering van fijnmechanische ton-en glijlagers vanwege het ontbreken van verhars eigenschappen. Tast afdichtingen en metalen niet aan. Voldoet aan DIN 51517 T2 CL en T3 CLP (vanaf 1979). Meer info
-
vanaf€ 17,25Mild gedoopte, zeer goed tegen veroudering bestand zijnde machine olie (ook als omloop-, industrieële tandwielkast- of als hydrauliek olie te gebruiken) met zeer goede koude-warmte eigenschappen, uitzonderlijk separatievermogen van lucht en water. Deze olie bezit een hoge chemische stabiliteit en voorkomt korosie. Ook geschikt voor smering van fijnmechanische ton-en glijlagers vanwege het ontbreken van verhars eigenschappen. Tast afdichtingen en metalen niet aan. Voldoet aan DIN 51517 T2 CL en T3 CLP (vanaf 1979). Meer info